21.7.13

Cztery podstawowe zasady zdrowego stylu życia



Zasada nr 1. Zdrowo się odżywiaj.

Zasada nr 2. Pij wodę.

Zasada nr 3. Dobrze się wysypiaj.

Zasada nr 4. Ćwicz.

Zasada nr 1.
Zdrowo się odżywiaj.
Pamiętaj żeby jeść przynajmniej 4 posiłki dziennie, odpowiednio zbilansowane. Twój posiłek powinien składać się z 3 podstawowych składników: Białka, Tłuszczu i Węglowodanów (złożonych). Każdy z tych składników pełni odpowiednia rolę w twoim organizmie. Oprócz tych trzech podstawowych składników, musisz pamiętać o witaminach i minerałach. Należy unikać cukru, produktów wysoko przetworzonych, rafinowanych i bardzo tłustych, a w szczególności tłuszczy tzw. "trans".

Zasada nr 2.
Pij wodę.
Pij dużo wody, nie napiszę Ci że koniecznie musisz dziennie wypić 2 litry wody. To sprawa bardzo indywidualna, jeśli ćwiczysz twój organizm będzie potrzebował więcej wody niż zwykle, jeśli jest gorąco jak np. teraz kiedy jest lato, również powinno się pić więcej wody. Ja z reguły piję ok 1,5 litra wody dziennie, nie wliczając w to wody znajdującej się w innych produktach, które spożywam w ciągu dnia. O tym jak woda wpływa na nasz organizm możesz poczytać w moim poprzednim poście "Światowy dzień wody".

Zasada nr 3.
Dobrze się wysypiaj.
Staraj się nie zarywać nocy i śpij przynajmniej 7 godzin na dobę. Ważne jest, żeby dobrze się wyspać i przyzwyczaić swój organizm do stałych godzin snu. Nasz organizm jest tak skonstruowany, że bardzo szybko przyzwyczaja się do godzin, w których idziemy spać lub wstajemy. Jeśli narzucisz swojemu organizmowi konkretną godzinę kiedy się kładziesz spać i kiedy wstajesz, Twój organizm przyzwyczai się i sam będzie wysyłał Ci sygnały, że potrzebuje snu lub że należy już wstać. 
Ja staram się chodzić spać zawsze koło północy i wstaję o godzinie 7.00 lub 7.30 i nawet na weekendach, gdy organizm ma wystarczającą ilość snu sam budzi się o godzinie 7.00 i jestem wypoczęta.

Zasada nr 4.
Ćwicz.
Staraj się ćwiczyć przynajmniej 3 razy w tygodniu, nie musi być to siłownia, może to być trening w domu z Ewą Chodakowską lub z inną trenerką na youtube. To da się zrobić, wystarczy chcieć! Może to być także godzina intensywnego spaceru, czy półgodzinna przejażdżka na rowerze lub na rolkach. Tak na prawdę, jeśli nie zależy Ci żeby schudnąć, tylko żeby być w dobrej formie przez cały rok, wystarczy że będziesz przynajmniej 3 razy w tygodniu poświęcał godzinę na jakiś ruch, nie ważne jaki, ważne żeby się ruszać. To jest potrzebne, żeby dotlenić nasz organizm i poczuć się lepiej. 

1 komentarz:

Bardzo dziękuję za każdy komentarz.
Jeśli Ci się tu spodobało zostań na dłużej i dołącz do obserwowanych ;)

TOP