25.3.15

Dlaczego śniadanie jest tak ważne + przepis na zdrowe śniadanie

Chyba wszyscy wiedzą, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu całego dnia, jeśli nie wiesz to mówię: ŚNIADANIE TO NAJWAŻNIEJSZY POSIŁEK W CIĄGU DNIA, ZAPAMIĘTAJ. Niby proste, wszyscy to wiedzą ale mało kto stosuje się do tej zasady. Nie muszę też pewnie powtarzać, że śniadanie dostarcza energii na cały poranek i pozwala uzupełnić jej braki po nocy.
Śniadanie rozkręca nasz metabolizm, dlatego jeśli chcesz schudnąć koniecznie je jedz. Dostarczenie odpowiednich makroskładników jest również ważne dla naszego mózgu. Zdecydowanie lepiej pracuje, kiedy jest odżywiony. 
Był taki okres w moim życiu kiedy nagminnie pomijałam śniadania z pośpiechu, to był duży błąd bo mój organizm był rozregulowany, częściej chodziłam głodna i rozdrażniona. Teraz nie wyobrażam sobie pominąć tego posiłku. 
Jedzenie bardzo małych śniadań lub nie jedzenie ich wcale, skutkuje najadaniem (przejadaniem) się na noc. To bardzo zły nawyk, który może prowadzić do otyłości, a także do ciągłego rozdrażnienia, wahań nastrojów, złego samopoczucia i "wysadzonego" brzucha. Jeśli nie zjesz kolacji, to pewne, że rano z przyjemnością zjesz zdrowe śniadanko. Nie musisz jeść 5 minut po przebudzeniu, nie musisz sztywno trzymać zegarka w ręku, ważne żebyś zjadła śniadanie przed rozpoczęciem jakiejkolwiek pracy psychicznej, czy fizycznej. 
Pamiętaj, żeby twoje śniadanie stanowiło pełnowartościowy posiłek zawierający węglowodany, białka i tłuszcze. To nie mogą być słodkie pseudo fit-płatki, ciastka, słodkie bułeczki, jeden mały owocowy jogurcik, deser pseudo mleczny, nie wspominając już o fast foodach czy osamotnionej kawie. Twoje śniadanie ma być pełnowartościowe i stanowić 25-30% twojego dziennego zapotrzebowania kalorycznego. W moim przypadku jest to 450 kcal, oczywiście nie trzymam się sztywno tych cyferek i nie ważę wszystkiego co do grama! Jest to dla mnie taka poglądowa informacja.


Moje śniadanie:
2 JAJKA NA MIĘKKO+ PASTA Z AWOKADO ok. 450 kcal

Składniki na pastę z awokado:
1/2 dojrzałego awokado
sok z cytryny
1/4 (ok. 40g) czerwonej papryki
mała cebulka dymka
pieprz i sól


Paprykę kroimy w drobną kosteczkę, cebulkę mielimy lub drobno siekamy, a awokado rozcieramy na gładką masę. Wszystkie składniki łączymy ze sobą i doprawiamy solą i pieprzem. Pastę kładziemy na grahamową bułkę (najlepsze i najzdrowsze bułeczki pieczone w domu) wraz z kiełkami brokuł oraz jajkiem ugotowanym na miękko lub na twardo. 


Smacznego!

10 komentarzy:

  1. Bez śniadania nie wychodzę z domu :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim zdaniem wszystkie posiłki w ciągu dnia są ważne. Ale śniadanie, tak jak napisałaś, napędza nasz metabolizm dlatego nie wolno o nim zapominać. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jemy podobne śniadania przeważnie.. no dziś jest owsianka :D:D

    OdpowiedzUsuń
  4. It’s such a great post! Awesome! I like your style of writing and your photos!
    I know how much time it requires to keep updating your blog, but don’t stop doing it!)

    Diana Cloudlet
    http://www.dianacloudlet.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie śniadanie to podstawa, nie wyobrażam sobie dnia bez niego :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Rena, jestem zachwycona Twoim blogiem:) coś dla mnie - piękne zdjęcia i ciekawa tematyka:)
    Ze śniadaniami wciąż jestem trochę na bakier, choć zdaję sobie sprawę jak ważny to posiłek. Nie mam motywacji z rana kombinować w kuchni, więc raczej kończy się na czymś prostym, ale nadrabiam w ciągu dnia:)
    Twoja propozycja wygląda przesmacznie. Marzę, żeby kiedyś taki pakiet do łóżka dostać;D

    OdpowiedzUsuń
  7. Zgadzam się, że śniadanie jest najważniejsze! Uwielbiam pastę z awokado i kiełki :) często miewam podobne śniadanka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Great! Love it!
    Maybe we could follow each other?

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz.
Jeśli Ci się tu spodobało zostań na dłużej i dołącz do obserwowanych ;)

TOP