4.4.16

Jak zwalczyć ochotę na cukier? Moje sprawdzone sposoby.

Już od 4 dni twa Nasze 30 dniowe wyzwanie bez słodyczy, cukru i niezdrowych przekąsek, wyzwanie to pozwoli Nam uwolnić się od ciągłej żądzy słodyczy, zniewolenia przez słodki smak, a także porzucić złe i niezdrowe nawyki żywieniowe. To jest jedno z głównych założeń wyzwania. Jeśli jeszcze do Nas nie dołączyłaś, koniecznie sprawdź poprzedni wpis, wydrukuj tabelkę i porzuć złe przyzwyczajenia. Dzięki temu po 30 dniach uzyskasz lepsze samopoczucie, poprawę w wyglądzie twojej cery, kilka kg mniej na wadze, świeżość umysłu i lepsze nawyki żywieniowe.
Przez kolejne 30 dni na moim Instagramie, Facebook'u i blogu będą pojawiać się wpisy, które pomogą  Ci porzucić cukier, wprowadzić zdrowe nawyki, czy zrozumieć Twoje błędy żywieniowe. A dzisiaj o tym:
Jak zwalczyć ochotę na cukier? 
  • Jedz regularnie posiłki. Jedzenie kilku posiłków dziennie o stałych (w miarę) porach pozwoli uniknąć napadów głodu. Wiem, że istnieją teorie że wcale nie trzeba jeść 5 posiłków dziennie i że wystarczą tylko 3. Ale z mojego doświadczenia wiem też, że te 5 mniejszych posiłków jest lepsza.
  • Zabieraj ze sobą gotowe posiłki gdy wychodzisz do pracy/szkoły. W żadnym supermarkecie nie znajdziesz tak idealnie skomponowanego pełnowartościowego i zdrowego posiłku, niż ten który przygotujesz sobie sama. I najgorsze co możesz zrobić to objadać się wieczorem, kiedy cały dzień nic nie jadłaś.
  • Miej zawsze przy sobie owoc lub zdrową bezcukrową przekąskę. Jeśli to możliwe niech będzie to owoc lub chrupiące warzywo jak np. marchewka. Może to być też jogurt naturalny, czy przygotowana przez Ciebie zdrowa bezcukrowa przekąska.
  • Jedz tłusto. Jedz odpowiednie tłuszcze w postaci awokado, orzechów, pestek dyni, nasion słonecznika, sezamu i innych nasion.
  • Zrób sobie herbatę. Czasami Twój organizm wcale nie chce słodyczy. Zrób sobie herbatę, pij ją małymi łykami i poczekaj, ochota na słodycze powinna przejść. Jeśli to nie pomoże, zrób sobie drugą herbatę.
  • Umyj zęby! Mycie zębów bezpośrednio po posiłku nie tylko skutecznie zapobiega próchnicy, ale również zmniejsza zachcianki na nie.
  • Wykonaj kilka ćwiczeń lub idź na spacer.  10 minut w umiarkowanym tempie wystarczy, by poprawić nastrój i podnieść poziom endorfin.
  • Pij wodę. Odpowiednie nawodnienie organizmu odgrywa znaczącą rolę w tym temacie. Zawsze kiedy najdzie Cię ochota na słodycze wypij szklankę dobrze schłodzonej wody z kilkoma listkami mięty.
  • Miej silną motywację. Przede wszystkim musisz sama w sobie czuć chęć zmiany, chcieć zdrowo się odżywiać. Nikt nie jest w stanie Cię do niczego zmusić, jeśli sama nie stwierdzisz, że tego potrzebujesz, że tego naprawdę chcesz.
  • Opanuj emocje. Sięganie po słodycze to często sposób na poprawę nastroju, "zajadanie" złych emocji słodyczami. Ćwicz siłę charakteru i panowanie nad emocjami.
Jeśli macie jeszcze jakieś sprawdzone patenty na ograniczenie ochoty na słodycze i inne niezdrowe przekąski dajcie znać w komentarzach!

4 komentarze:

  1. Bardzo pomocne rady :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W teorii to takie proste, a w praktyce... Niestety prawie wszyscy zostaliśmy wychowani w przekonaniu, że słodkie jest dobre, rodzice słodzili nam wszystko żebyśmy zjedli, słodycze dostawaliśmy w nagrodę. A efekt tego taki, że większość z nas nie potrafi żyć bez słodkiego. Przynajmniej czasami, tylko troszeczkę, bo przecież nie zaszkodzi ;) Trafne porady, szczególnie dobrze działa sztuczka z tłustą dietą, choć dla laika wygląda chyba najbardziej niepozornie.

    OdpowiedzUsuń
  3. to wszystko jest bardzo ciekawe:) stosuje sioę do tych zasad:)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz.
Jeśli Ci się tu spodobało zostań na dłużej i dołącz do obserwowanych ;)

TOP