13.6.16

Jak przemycić warzywa i owoce do diety niejadka

Sama w dzieciństwie byłam niejadkiem, nienawidziłam warzyw i tolerowałam tylko niektóre owoce, zazwyczaj te zawierające dużo cukru. Jadłam bardzo niezdrowo, a kanapki z pomidorem, ogórkiem, czy papryką, które Mama dawała mi do szkoły lądowały często w śmietniku. Z czasem jednak, kiedy zaczęłam dojrzewać i zaczęły się różne problemy zdrowotne zrozumiałam, że coś robię źle. W końcu znalazłam odpowiednią drogę i wprowadziłam do swojej diety dużo warzyw i owoców. Nadal nie lubię wielu warzyw np. cebuli i nie przełknę zupy w której pływa mnóstwo różności, ale odpowiednio przyrządzone warzywa i owoce stanowią fundament mojej diety, nawet te za którymi nie przepadam.

Uwierz, że da się wprowadzić 
mnóstwo warzyw do diety, 
nawet jeśli się za nimi nie przepadasz! 

Warzywa to fundament zdrowej diety, pamiętaj o tym każdego dnia, bo dzień bez warzyw to dzień stracony! Jest mnóstwo sposobów na przemycenie zdrowych warzyw do diety. Zobacz moje sprawdzone sposoby.

ZUPY KREM

Możesz nie lubić niektórych warzyw, zupa krem wszystko załatwi! To świetny sposób na przemycenie tych nielubianych, ale zdrowych warzyw. Zobacz moje ulubione zupy krem:


MUSY WARZYWNE ZAMIAST SOSU

Zamiast sosu ugotuj w wodzie czy na parze warzywa, a następnie zblenduj je z jogurtem naturalnym lub śmietaną, dopraw solą, pieprze i ziołami. Podawaj z pulpecikami lub grillowanym mięsem. Moje ulubione połączenie to pulpety z indyka i jarmużu w musie warzywnym z włoszczyzny i pomidorów!


KOTLETY WARZYWNE

To najlepszy i najszybszy sposób na przemycenie warzyw. Albo warzywa dodajemy po prostu do mięsa, albo robimy całkowicie warzywne kotleciki. Ja polecam przepis na kotlety kalafiorowe (klik klik)!


CHIPSY/FRYTKI Z WARZYW

Chipsy z jarmużu



Frytki z batatów

Smaczne, zdrowe i dietetyczne. Z marchewki, buraka, batata, ziemniaków iiiii JAMRUŻU! Jeśli jeszcze nie próbowałaś koniecznie spróbuj. Stworzyłam właśnie dla Ciebie oddzielny wpis:


SMOOTHIE I KOKTAJLE


W Internecie znajdziesz mnóstwo przepisów na owocowo-warzywne koktajle. Jedyne czego potrzebujesz to dobry blender! Moje propozycje znajdziesz tu:
A blender tu:
BLENDER MIX&GO - KOKTAJLE I SMOOTHIE NA WYNOS


SORBETY 





Lody truskawkowe z wyciskarki Kuvings

Lato to idealna pora na świeże, owocowe sorbety i lody. Po prostu pycha!


MUSY CZEKOLADOWE Z OWOCÓW



Tak, to możliwe. Zobacz moje pomysły na smaczne czekoladowe musy!
3 SŁODKIE I ZDROWE MUSY CZEKOLADOWE BEZ CUKRU


ŚWIEŻOWYCISKANE SOKI

Najprostszy, ale i najdroższy sposób na przekonanie niejadka do warzyw. Świeżowyciskane soki to jest strzał w 10! Zobacz moje propozycje na:

9 komentarzy:

  1. Ale pyszności nam u pokazujesz :) aż ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę wypróbować kotlety warzywne, bo na wszystkie inne produkty z tej listy jest u nas "bleee". Mój syn wyjątkowo trudno się daje do warzyw i owoców przekonać i poza kilkoma wyjątkami, to wszystkie są "blee".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam kalafiorowe, są bardzo smaczne <3

      Usuń
  3. piękne zdjęcia :) aż ma się ochotę na warzywa i owoce

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne pomysły i zdjęcia <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznie i kolorowo jak zawsze u Ciebie :) LUBIMY TO <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe pomysły! Ja na szczęście nigdy nie miałam problemów z jedzeniem warzyw, ale spróbuję tych trików na siostrze ;)
    PS. Obserwuję!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz.
Jeśli Ci się tu spodobało zostań na dłużej i dołącz do obserwowanych ;)

TOP