16.6.17

Humus w trzech odsłonach

Humus - ta cudowna pasta kanapkowa, świetnie sprawdzi się na śniadanie, jako dodatek do obiadu lub do pieczonych warzyw. Podrzucam Ci 3 cudowne przepisy na humus klasyczny, humus paprykowy lub humus jarmużowy.
Humus
Składniki:
puszka ciecierzycy
2 łyżki pasty tahini
łyżka soku z cytryny
ząbek czosnku
łyżka oliwy
szczypta soli
curry, papryka słodka i ostra, podpieczony w piekarniku jarmuż

Wykonanie:
Odsączoną i wypłukaną ciecierzycę zblenduj z pastą tahini, sokiem z cytryny, ząbkiem czosnku, oliwą i solą. Pastę podziel na 3 części. 

Do pierwszej dodaj curry i zblenduj ponownie, jeśli masa jest zbyt gęsta możesz dodać odrobinę wody. Klasyczny humus podawaj z czarnuszką, te smaki cudownie się przenikają.

Do drugiej dodaj słodką i ostrą paprykę i zblenduj masę ponownie, jeśli masa jest zbyt gęsta możesz dodać odrobinę wody.

Do trzeciej dodaj podpieczony delikatnie jarmuż (zobacz jak przygotować jarmuż, żeby nie zgorzkniał) lub świeżą bazylię i zblenduj masę ponownie, jeśli masa jest zbyt gęsta możesz dodać odrobinę wody.

Przełóż 3 rodzaje humusu do pojemników i gotowe!



Jeśli nigdy nie jedliście humusu polecam! Ja uwielbiam klasyczny z czarnuszką do pieczonych warzyw, paprykowy na maxa dobry na kanapce z jajkiem, jarmużowy od jakiegoś czasu zastąpiłam bazyliowym i bardzo mi smakuje, zaraz po ukochanym pesto bazyliowym

3 komentarze:

  1. Uwielbiam humus, choć nie bardzo chce mi się go samej robić. Ale wyglądają wszystkie bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam tę pastę, muszę spróbować zrobić ją w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam hummus! Ale sama jeszcze nie robiłam, muszę w końcu spróbować!

    Pozdrawiam
    AJ

    OdpowiedzUsuń

Napisz co o tym myślisz!

TOP