1.6.17

Kotlety warzywne z fasoli mung

Kotlety warzywne z fasoli mung, fasola mung, zdrowe kotelty
Jeśli nie wiesz co zrobić z fasoli, zrób kotlety warzywne. Fasola mung jest jedną z najzdrowszych fasol! Obiecuję, że pokochasz te mega zdrowe kotlety z fasoli.

Fasola mung jest bogactwem witamin, błonnika i przede wszystkim pełnowartościowego białka! Najzdrowsze są kiełki, ponieważ obniżają poziom złego cholesterolu LDL, zawierają wit. K oraz dużo antyutleniaczy.

Fasolka mung ma niski poziom glikemiczny i obniża poziom cukru we krwi. Ma działanie przeciwzapalne oraz odtruwa organizm.
Pomaga w odchudzaniu: jest niskokaloryczna, a dzięki duże zawartości błonnika bardzo sycąca. Zmniejsza też apetyt na węglowodany i słodycze!

Kotlety z fasoli mung może i wyglądają niepozornie, ale obiecuję, że 3 sztuki + jogurt + zioła wystarczą, żeby zaspokoić "pierwszy" głód.

Kotlety warzywne z fasoli mung

Składniki:
100 g fasoli mung
2 jajka
2 marchewki
1/3 szkl. mąki ryżowej
mieszanka przypraw (ja użyłam przyprawy do ziemniaków bez polepszaczy)
suszone jalapeno
pieprz i sól
olej kokosowy (do podsmażenia)
Wykonanie:
Fasolkę namocz w wodzie (najlepiej na całą noc).
Wypłucz namoczoną fasolę i ugotuj do miękkości. Wodę posól na koniec gotowania (nie wcześniej), żeby fasola nie stwardniała.
Marchewkę zetrzyj na tartce o małych oczkach.
Ugotowaną fasolkę zblenduj z marchewką. Do masy dodaj 2 jajka, przyprawy, pieprz, sól oraz połowę mąki ryżowej.
Masę dobrze wyrób i uformuj małe kotleciki, które następnie obtocz w pozostałej części mąki ryżowej.
Gotowe kotlety obsmaż z każdej strony na odrobinie oleju kokosowego i włóż do piekarnika na 15 mint (180 st C).
Gotowe kotleciki podawaj z jogurtem naturalnym oraz czosnkiem niedźwiedzim.


7 komentarzy:

  1. Twoje przepisy jak zwykle mnie kuszą, co prawda fanką gotowania nie jestem ale jak będę mieć wolną chwilę to wypróbuję bo wygląda smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszą być pyszne! Chętnie bym takie spróbowała :) Musze tylko rozejrzeć się za ta odmianą fasoli...
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ostatnio robiłam z cieciorki i też były mega, muszę spróbować Twoich ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie z cieciorki jeszcze nie robiłam! Muszę zrobić takie jak Ty :)

      Usuń
  4. Ojjj wyglądają pysznie! Świetne źródło białka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno warto eksperymentować w kuchni. Ale tylko z produktami dobrej jakości. Dobrze jest szukać inspiracji na blogach czy portalach kulinarnych. Tym sposobem możemy znaleźć wiele ciekawych receptur:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Eksperymenty w kuchni są oczywiście bardzo pożądane. Ważne jednak, aby we wszystkim zachować umiar i stawiać wyłącznie na wysokiej jakości produkty. Dzięki temu zachowamy zdrowie i dobre samopoczucie!

    OdpowiedzUsuń

Napisz co o tym myślisz!

TOP