Stylowo i Zdrowo

Jak zapobiec stratom witamin?

26.09.2017 6
kolorowe marchewki, torba keep it fresh, fioletowe ziemniaki, jesienne warzywa, zapobieganie stratom witamin
Jeśli zastanawiasz się jak zapobiec stratom witamin w jedzeniu i co możesz zrobić, żeby dostarczać jak najwięcej witamin wraz z żywnością to ten wpis jest właśnie dla Ciebie.

Podobno obecna żywność ma dużo mniej witamin niż kilkanaście lat temu, dlatego ważne jest ich zachowanie w spożywanej żywności. Jak to zrobić? Kilka rad poniżej:

1. Warzywa i owoce jeśli jest okazja jedz na surowo. Np. zrób makaron z warzyw, koktajl, sałatkę.

2. Żywność gotuj na parze, ten typ obróbki termicznej pozwala zachować więcej witamin niż gotowanie w wodzie, pieczenie lub smażenie.

3. Jeśli chcesz gotować warzywa w wodzie, użyj małej ilości wody, którą następnie (jeśli to możliwe) wykorzystaj na sos lub zupę np. zupę krem.

4. Przyrządzaj potrawy warzywne zaraz przed podaniem (jeśli to możliwe).

5. Zimą wybieraj żywność mrożoną lub dostępną lokalnie np. jarmuż, który jest warzywem dostępnym również zimą.

6. Warzywa i owoce mrożone gotuj bez rozmrażania.

7. Unikaj żywności puszkowanej.

8. Surówki przyrządzaj ze świeżo pokrojonych warzyw, żeby zapobiec dużym stratom witaminy C i z grupy B.

9. Używaj garnków ze stali nierdzewnej, szklanych lub ceramicznych. Gotowanie w garnkach miedzianych pozbawia potrawy witaminy C,E i kwasu foliowego.

10. Kupuj świeże sezonowe warzywa i owoce lokalne. Im krótsza droga do żołądka tym więcej witamin zasili Twój organizm.

Zobacz: Co jeść na diecie?

11. Warzywa strączkowe, makaron, ryż, mąkę przechowuj w ciemnych pojemnikach, żeby nie traciły witamin wrażliwych na światło np. wit. B2

12. Warzywa i owoce przechowuj według ich potrzeb. W lodówce przechowuj: zieleninę, owoce tzw. nietrwałe jak brzoskwinie, nektarynki, banany itp. Poza lodówką na pewno powinny pozostać ogórki, cukinia i pomidory.

13. Świeżowyciskane soki pij zaraz po przyrządzeniu, a jeśli chcesz je przechowywać, trzymaj je w lodówce nie dłużej jak 24 h w szklanym słoiczku wypełnionym pod korek, tak żeby nie było w nim powietrza.

Zobacz: 20 Zielonych soków dla zdrowia - najlepsze połączenia

fioletowe warzywa, buraki, czerwone ziemniaki, wrzos, fioletowe marchewki, straty witamin, warzywa, warzywa jesienne

Zachowaj te rady i podziel się nimi z najbliższymi. Nie zapominaj także o suplementacji i koniecznie sprawdź moje naturalne suplementy
Zapobieganie stratom witamin w żywności poprzez odpowiednie obchodzenie się z produktami to jedno, ale drugą ważną sprawą jest odpowiednie łączenie produktów, dzięki którym spożyte w produktach witaminy będą mogły się przyswoić. Ten temat jednak zostawię na kolejny wpis.

Dajcie znać w komentarzu czy dbacie o witaminy w diecie!

Powiedz co o tym sądzisz
6 komentarzy
  1. Przydatny wpis :) ja niestety nie mogę jeść za dużo surowych warzyw ze względu na alergie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny temat został poruszony. Jestem pod ogromnym wrażeniem. Lubię tego typu tematy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post, bardzo przydatne rady. :)
    Pozdrowienia,
    DaisyLine - mój blog o modzie

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy2/5/18 21:46

    Ja gotuję w parowarze Philipiaka bo to wygodny i szybki sposób na ugotowanie dobrego posiłku. Warto też dodać że para wodna nie powoduję utraty witamin i smaku gotowanych w ten sposób potraw.

    OdpowiedzUsuń

Instagram @stylowoizdrowo