Stylowo i Zdrowo

Humus w trzech odsłonach

Humus – ta cudowna pasta kanapkowa, świetnie sprawdzi się na śniadanie, jako dodatek do obiadu lub do pieczonych warzyw. Podrzucam Ci 3 cudowne przepisy na humus klasyczny, humus paprykowy lub humus jarmużowy.

Humus

B10 W18 T15

Składniki:
200g ciecierzycy
10g pasty tahini
łyżka soku z cytryny
ząbek czosnku
5g oliwy
szczypta soli
curry, papryka słodka i ostra, podpieczony w piekarniku jarmuż

Wykonanie:

Odsączoną i wypłukaną ciecierzycę zblenduj z pastą tahini, sokiem z cytryny, ząbkiem czosnku, oliwą i solą. Pastę podziel na 3 części. 
Do pierwszej dodaj curry i zblenduj ponownie, jeśli masa jest zbyt gęsta możesz dodać odrobinę wody. Klasyczny humus podawaj z czarnuszką, te smaki cudownie się przenikają.
Do drugiej dodaj słodką i ostrą paprykę i zblenduj masę ponownie, jeśli masa jest zbyt gęsta możesz dodać odrobinę wody.
Do trzeciej dodaj podpieczony delikatnie jarmuż (zobacz jak przygotować jarmuż, żeby nie zgorzkniał) lub świeżą bazylię i zblenduj masę ponownie, jeśli masa jest zbyt gęsta możesz dodać odrobinę wody.
Przełóż 3 rodzaje humusu do pojemników i gotowe!
Jeśli nigdy nie jedliście humusu polecam! Ja uwielbiam klasyczny z czarnuszką do pieczonych warzyw, paprykowy na maxa dobry na kanapce z jajkiem, jarmużowy od jakiegoś czasu zastąpiłam bazyliowym i bardzo mi smakuje, zaraz po ukochanym pesto bazyliowym
Podziel się:
Komentarze (3):
  1. Sabrina pisze:

    Uwielbiam humus, choć nie bardzo chce mi się go samej robić. Ale wyglądają wszystkie bardzo smakowicie 🙂

  2. ChocoMonster pisze:

    Uwielbiam tę pastę, muszę spróbować zrobić ją w domu 🙂

  3. Uwielbiam hummus! Ale sama jeszcze nie robiłam, muszę w końcu spróbować!

    Pozdrawiam
    AJ

Dodaj komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Instagram @stylowoizdrowo