Stylowo i Zdrowo

Weekendowy kurczak z frytkami – zdrowe danie

  19.04.2015   13
Kurczak z frytkami – zdrowe danie? No nie, to niemożliwe! Mięso smażone na tłuszczu, ociekające tłuszczem frytki i do tego tłuste sosy – to nie może być zdrowe. Tak, ale moja wersja tego danie jest zupełnie inna, zdrowa, z odpowiednią ilością tłuszczu, frytkami z selera, delikatnym, rozpływającym się w ustach kurczakiem, lekkimi sosami i dużą porcją warzyw, całe danie to około 400 kcal, bez żadnych wyrzeczeń.
Nie wiem kto wymyślił frytki z selera, ale pomysł był świetny. Nie jest to jednak taka prosta sprawa jak w przypadku ziemniaków. Ja potrzebowałam kilku prób, żeby wydobyć z tego warzywa odpowiedni smak. 
Frytki z selera – przygotowanie:
Pokrojony w cienkie paski seler (ok. 300 g) należy „zamarynować” w przyprawach kilka godzin wcześniej, żeby pozbyć się ostrego zapachu selera. Paski selera powinny być w miarę jednakowej wielkości, żeby nic się nie spaliło w piekarniku. Do marynaty selera, wykorzystałam łyżeczkę oliwy z oliwek (ok. 10 g) oraz mieszankę przypraw takich jak: sól, kolendra, czosnek, papryka słodka, rozmaryn, kozieradka, bazylia, pieprz czarny, chili, kurkuma, imbir oraz tymianek. 
Zamarynowany seler powinien odpoczywać pod przykryciem w lodówce kilka godzin, następnie pieczemy go w piekarniku na niskiej temperaturze około 25-35 minut w zależności od grubości frytek i rodzaju piekarnika. Najlepszy do przygotowania takich frytek jest piekarnik z termoobiegiem.
Kurczak – przygotowanie:
Piersi z kurczaka kroimy w niezbyt drobne kosteczki i marynujemy w 10 ml oliwy z oliwek z przyprawami (ja do kurczaka użyłam tej samej mieszanki przypraw co do selera). Kurczak musi poleżeć w przyprawach minimum godzinę, wtedy jego smak jest najlepszy. Tak przygotowanego kurczaka smażymy na patelni bez dodatkowego tłuszczu. Na porcję przypada 100g surowego mięsa.
Mix sałat – przygotowanie:
No tu poszłam na łatwiznę, bo już od jakiegoś czasu kupuję gotowe miksy sałat z Biedronki. Minimum roboty maksimum radości. 10 ml oliwy z oliwek, pieprz, sól i gotowe!
Sosy – przygotowanie:
Sos jogurtowo-czosnkowy, nic prostszego: jogurt naturalny, przeciśnięty przez praskę ząbek czosnek, koperek i sól.
Sos pomidorowy: przecier pomidorowy, suszone pomidory, suszona cebula, bazylia, odrobinka czosnku i sól.

Najlepiej smakuję jeśli nabieramy na widelec kilka frytek i kawałek mięska (nigdy odwrotnie, bo frytki spadają) maczamy w sosie jogurtowo-czosnkowym lub pomidorowy wkładamy do ust i wszystko zagryzamy chrupiącą sałatą z marchewką i delektujemy się idealnym połączeniem smaków. Pycha!

Podziel się:
Komentarze (13):
  1. Madeleine pisze:

    chyba nie muszę pisać, że wygląda kapitalnie? 😀

    1. Tak też smakuję 🙂

  2. BlindAlley pisze:

    Bardzo smacznie wygląda 🙂

  3. Ka trina pisze:

    Wygląda obłędnie :). Ja dzisiaj próbowałam zrobić zdrowe chipso-frytki… ale nie wyglądały tak pięknie jak Twoje… 😉

  4. Ayuna- Chan pisze:

    wygląda bardzo pysznie 🙂 z chęcią
    schrupałabym takie danie 🙂 muszę
    przerzucić się na zdrowe jedzonko 😉
    pozdrawiam cieplutko myszko ;*

  5. fitdevangel pisze:

    Frytki z selera <333333333333

  6. Wygląda genialnie! 🙂 i bardzo apetycznie 🙂
    Szukam takich treści o zdrowycm odzywianiu, żeby żyć zdrowiej. Będą zaglądać po więcej! 🙂

  7. Ann Emilia pisze:

    Frytki z selera…o tym jeszcze nie słyszałam 🙂 jestem bardzo ciekawa jak smakują. Robisz tak apetyczne zdjęcia, że chciałoby się zjeść to wszystko, a ja jeszcze głodna akurat… Sałatkę i frytki bym z chęcią wciągnęła, ale kurczaki ostatnio ograniczyłam na maksa, za dużo w nich dziadostwa chemicznego :/

    1. Ja staram się kupować kurczaka ekologicznego. Jest ogromna różnica, naprawdę!

  8. misskitin pisze:

    Przepyszny i zdrowy obiadek! " Odgapiam" ten przepis 🙂 Słyszałam już o tych frytkach z selera tak samo jak z marchwi, ale jeszcze ich nie próbowałam 🙂 Robię w piekarniku ziemniaki ze skórką z dodatkiem oliwy i przypraw 🙂

    Pozdrawiam 🙂

  9. pati bloguje pisze:

    Twój blog to moje największe odkrycie ostatniego czasu – cieszę się, że na niego trafiłam! Jesteś dokładnie tym, czego potrzebuję, by w końcu na stałe wcielić do mojej codzienności "zdrowy tryb życia". A taki kurczak gości u mnie na stole, gdy mam ochotę na jakieś niezdrowe jedzenie z KFC czy innego McDonalda – genialna alternatywa. 🙂

  10. Kocham takie frytki 🙂

Dodaj komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Instagram @stylowoizdrowo