Stylowo i Zdrowo

Podstawowe zasady zdrowego grillowania

  04.05.2014   15

Wczoraj pogoda Nas nie rozpieszczała, ale dziś przynajmniej u mnie jest przepięknie. Jeśli jeszcze nie mieliście okazji po grillować dziś jest na to najlepsza okazja.

Podczas grillowania często pada pytanie czy grillowanie jest zdrowe? Wszystko zależy jednak od tego w jaki sposób i co grillujemy, więc na szczęście nie musimy rezygnować z tej przyjemności.
Pewne jest to, że grillowanie „odchudza potrawy”, a wszystko dzięki powolnemu procesowi wytapiania się tłuszczu nad rozgrzanymi węglami. Dzięki temu mięso traci nawet do 20% tłuszczu. Przyjrzyjmy się temu bliżej:

Jeśli jesteście na diecie to sami widzicie, które mięso powinniście wybrać na grilla. Ja osobiście wybieram szaszłyki z piersi z kurczaka z warzywami.

Oprócz mięska są w nich odpowiednio przyprawione warzywa, które odkwaszają nasz organizm i poprawiają trawienie. Ostatnio szaszłyki, które robiłam były przepyszne i bardzo wszystkim smakowały.
Na grilla idealne są także wszelkie warzywa, zachowują one wszystkie swoje wartości odżywcze oraz wspomagają trawienie.

Do warzyw dodajcie zawsze odrobinę oliwy z oliwek i swoje ulubione zioła, wzmocni to ich smak i zapach.

Na to czy nasza potrawa z grilla będzie zdrowa składa się kilka ważnych punktów.
Po pierwsze sposób rozpalania grilla.
Po drugie ważne jest co grillujemy.
I po trzecie jak grillujemy.
Odpowiedzi na wszystkie pytania znajdziecie poniżej. Przygotowałam dla Was podstawowe zasady zdrowego grillowania.

Podziel się:
Komentarze (15):
  1. Pink Lipstick pisze:

    super to napisałaś 🙂 ja uwielbiam ryż, mogłabym go jeśc codziennie 🙂 a warzywka z grilla są przepyszne 🙂 za mięsem nie przepadam 😀

  2. nie wiedziałam, że jedzenie grillowane jest mniej kaloryczne 😀 fajnych i ciekawych rzeczy się tu dowiedziałam 😀 ja miałam wczoraj rozpocząć sezon na grillowanie, ale niestety pogoda nie dopisała i nic z tego nie wyszło 🙂 pozdrawiam i obserwuję :))

  3. Justyna C pisze:

    Pierwsze grillowanie już za mną, standardowo była kiełbaska i skrzydełko 🙂 Muszę następnym razem koniecznie dodać warzywa! 🙂

  4. Paula.x3 pisze:

    Fajny wpis i na pewno będę tutaj częściej bywać ! Ja już zaobserwowałam , teraz Ty ! <3

  5. DziwnaJa pisze:

    Jeszcze w tym roku nie grillowałam – niestety pogoda w moim regionie nie rozpieszcza ;(
    Osobiście bardzo lubię potrawy z grilla i myślę że zastosuję się do kilku zasad które przytoczyłaś w tym poście.
    Dziękuję za odwiedziny, ja także zaobserwowałam i będę regularnie zaglądać 😉

  6. Natalia B pisze:

    dobrze że podałaś ile co ma kcal 😀
    Obserwuję i liczę na rewanż 😀

    http://photo-andyou.blogspot.com/

  7. Mmm cudowne zdjęcia. Aż zgłodniałam 🙂 I zazdroszczę grilla, ja jeszcze w tym roku nie grillowałam, nie ma jeszcze odpowiedniej pogody na grilla.

  8. Lexi pisze:

    ja już pierwsze grillowanie zaliczyłam 🙂 osobiście grilluję bez użycia tłuszczu i chude mięso. chętnie robię dla siebie szaszłyki z piersi kurczaka i różnych warzyw, lub, np. marunuję mięso i warzywa w przyprawach na minimum na kilka godzin przed grillem i później wszystko poporcjowane piecze się w folii [wychodzi wspaniale przyprawione i soczyste]

  9. fitdevangel pisze:

    Sezon grillowy rozpoczęty to takie wskazówki są bardzo cenne. Na pewno skorzystamy jak najdzie nas ochota na kiełbaskę :))))
    http://fitdevangel.blogspot.com/

  10. uwielbiam szaszłyki, pysznie wyglądają, mniammm

    1. wspaniale, że grilowane potrawy są mniej kaloryczne!

  11. byCarol pisze:

    Szaszłyki wyglądają świetnie. Jak tylko pogoda się jeszcze trochę poprawi to takie przygotuję :).

  12. Zawsze lubiłam grillowane potrawy, szczególnie pierś z kurczaka i różne warzywa 😉

  13. Primes pisze:

    niezwykle smakowicie to wygląda:)

  14. pinkmustache pisze:

    wygląda bardzo smakowicie:) lubię szaszłyki 🙂

Dodaj komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Instagram @stylowoizdrowo