4.5.14

WIELKIE GRILOWANIE - PODSTAWOWE ZASADY ZDROWEGO GRILOWANIA

Wczoraj pogoda Nas nie rozpieszczała, ale dziś przynajmniej u mnie jest przepięknie. Jeśli jeszcze nie mieliście okazji po grillować dziś jest na to najlepsza okazja.

Podczas grillowania często pada pytanie czy grillowanie jest zdrowe? Wszystko zależy jednak od tego w jaki sposób i co grillujemy, więc na szczęście nie musimy rezygnować z tej przyjemności.
Pewne jest to, że grillowanie "odchudza potrawy", a wszystko dzięki powolnemu procesowi wytapiania się tłuszczu nad rozgrzanymi węglami. Dzięki temu mięso traci nawet do 20% tłuszczu. Przyjrzyjmy się temu bliżej:

Jeśli jesteście na diecie to sami widzicie, które mięso powinniście wybrać na grilla. Ja osobiście wybieram szaszłyki z piersi z kurczaka z warzywami.
Oprócz mięska są w nich odpowiednio przyprawione warzywa, które odkwaszają nasz organizm i poprawiają trawienie. Ostatnio szaszłyki, które robiłam były przepyszne i bardzo wszystkim smakowały.
Na grilla idealne są także wszelkie warzywa, zachowują one wszystkie swoje wartości odżywcze oraz wspomagają trawienie.
Do warzyw dodajcie zawsze odrobinę oliwy z oliwek i swoje ulubione zioła, wzmocni to ich smak i zapach.

Na to czy nasza potrawa z grilla będzie zdrowa składa się kilka ważnych punktów.
Po pierwsze sposób rozpalania grilla.
Po drugie ważne jest co grillujemy.
I po trzecie jak grillujemy.
Odpowiedzi na wszystkie pytania znajdziecie poniżej. Przygotowałam dla Was podstawowe zasady zdrowego grillowania.

15 komentarzy:

  1. super to napisałaś :) ja uwielbiam ryż, mogłabym go jeśc codziennie :) a warzywka z grilla są przepyszne :) za mięsem nie przepadam :D

    OdpowiedzUsuń
  2. nie wiedziałam, że jedzenie grillowane jest mniej kaloryczne :D fajnych i ciekawych rzeczy się tu dowiedziałam :D ja miałam wczoraj rozpocząć sezon na grillowanie, ale niestety pogoda nie dopisała i nic z tego nie wyszło :) pozdrawiam i obserwuję :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwsze grillowanie już za mną, standardowo była kiełbaska i skrzydełko :) Muszę następnym razem koniecznie dodać warzywa! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny wpis i na pewno będę tutaj częściej bywać ! Ja już zaobserwowałam , teraz Ty ! <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze w tym roku nie grillowałam - niestety pogoda w moim regionie nie rozpieszcza ;(
    Osobiście bardzo lubię potrawy z grilla i myślę że zastosuję się do kilku zasad które przytoczyłaś w tym poście.
    Dziękuję za odwiedziny, ja także zaobserwowałam i będę regularnie zaglądać ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. dobrze że podałaś ile co ma kcal :D
    Obserwuję i liczę na rewanż :D

    http://photo-andyou.blogspot.com/


    OdpowiedzUsuń
  7. Mmm cudowne zdjęcia. Aż zgłodniałam :) I zazdroszczę grilla, ja jeszcze w tym roku nie grillowałam, nie ma jeszcze odpowiedniej pogody na grilla.

    OdpowiedzUsuń
  8. ja już pierwsze grillowanie zaliczyłam :) osobiście grilluję bez użycia tłuszczu i chude mięso. chętnie robię dla siebie szaszłyki z piersi kurczaka i różnych warzyw, lub, np. marunuję mięso i warzywa w przyprawach na minimum na kilka godzin przed grillem i później wszystko poporcjowane piecze się w folii [wychodzi wspaniale przyprawione i soczyste]

    OdpowiedzUsuń
  9. Sezon grillowy rozpoczęty to takie wskazówki są bardzo cenne. Na pewno skorzystamy jak najdzie nas ochota na kiełbaskę :))))
    http://fitdevangel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam szaszłyki, pysznie wyglądają, mniammm

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wspaniale, że grilowane potrawy są mniej kaloryczne!

      Usuń
  11. Szaszłyki wyglądają świetnie. Jak tylko pogoda się jeszcze trochę poprawi to takie przygotuję :).

    OdpowiedzUsuń
  12. Zawsze lubiłam grillowane potrawy, szczególnie pierś z kurczaka i różne warzywa ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. niezwykle smakowicie to wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  14. wygląda bardzo smakowicie:) lubię szaszłyki :)

    OdpowiedzUsuń

Napisz co o tym myślisz!

TOP