Stylowo i Zdrowo

Zdrowy jadłospis na cały tydzień

  26.11.2015   17
Nie czekaj na Nowy Rok, zdrowe nawyki wprowadzaj każdego dnia, zacznij od dziś. Zrezygnuj z wysoko-przetworzonego jedzenia, polepszaczy smaku, cukru. Zachęcam Cię do skorzystania z mojego tygodniowego zdrowego jadłospisu, znajdziesz w nim smaczne, zdrowe i proste przepisy. Zdradzę Ci jak zorganizować czas i prace w kuchni, żeby przygotowanie posiłków zajęło Ci jak najmniej czasu.

ZDROWY JADŁOSPIS PONIEDZIAŁEK

jogurt + granola
Warzywne kotleciki z komosą ryżową (przepis z piątku)
Omlet z 2 jajek + warzywa (pomidor, ogórek, papryka itp.) + kromka chleba
Jajecznica z warzywami
Pudding z nasion chia z musem truskawkowy
Grillowany indyk z naturalnym ryżem i warzywami na parze
Zupa krem brokułowa
Płatki owsiane z owocami i mlekiem
Zielone pierożki + 1/2 grapefruita
Kurczak z warzywami i ryżem
Zupa krem brokułowa
Twaróg z suszonymi pomidorami i bazylią + chleb 40g
Naleśniki z twarogiem
Pulpety drobiowe w sosie pomidorowym z kaszą gryczaną i kapustą kiszoną
Zielony koktajl
Koktajl ananasowy z kaszą jaglaną
Warzywne kotleciki z komosą ryżową
Łosoś z piekarnika + puree z ciecierzycy
Kanapka z jajkiem i warzywami
ZDROWY JADŁOSPIS SOBOTA
Naleśniki z twarogiem (przepis z czwartku)
Super kanapka: 100 g filet rybny pieczony, warzywa
Pulpety drobiowe w sosie pomidorowym z kaszą gryczaną i kapustą kiszoną (przepis z czwartku)
Zielone pierożki + 1/2 grapefruita (przepis ze środy)
ZDROWY JADŁOSPIS NIEDZIELA
Gofry z mąki razowej z mlekiem sojowym i olejem kokosowym z owocami (przepis poniżej)
Dowolne danie
Koktajl „białkowy” (przepis poniżej)
Przepis na gofry:
Białka 2 jajek ubijamy na sztywno z łyżką ksylitolu/syropu z agawy, w drugiej misce miksujemy na gładką masę szklankę mąki razowej żytniej/pszennej, 3/4 szkl. mąki pszennej, 1/2 szkl. rozpuszczonego oleju kokosowego, 1/2 szkl. wody gazowanej, i 3/4 szkl. mleka sojowego, żółtka jaj. Łączymy obie masy delikatnie łyżką i pieczemy w dobrze rozgrzanej gofrownicy.
Koktajl wielowarzywny
Dowolne danie. Ja zaproponuje Ci moje weekendowe danie z kurczakiem i frytkami…. z selera.
Koktajl z łyżką masła orzechowego, 100 g chudego twarogu, łyżka ksylitolu, łyżka płatków owsianych

Tabela Jadłospis na cały tydzień

 
W tabeli, kolorami zaznaczyłam te same dania lub powtarzające się w ciągu tygodnia składniki.
Niektóre posiłki jak np.: warzywne kotleciki, zielone pierożki, naleśniki z twarogiem, czy pulpety drobiowe w sosie pomidorowym możemy przygotować wcześniej i zamrozić. Jednego dnia gotujesz hurtem, jednego dnia zmywasz konkretną ilość naczyń, jednego dnia poświęcasz kilka godzin na przygotowanie jedzenia na cały tydzień. Zamrażasz odpowiednie porcje na każdy dzień. I gotowe.
To jest moja propozycja, wykorzystaj ją w całości lub części. A jeśli masz ochotę sama ułożyć sobie zdrowy jadłospis odsyłam Cię do mojego poprzedniego wpisu:
Podziel się:
Komentarze (17):
  1. Fitnesowiec pisze:

    Jaki jest przepis na ten koktajl warzywny? :))

    1. Garść szpinaku, zielony ogórek, 1 pałka selera naciowego, sok z jarmużu, kiwi, banan, łyżka trawy jęczmiennej, sok z agawy.

  2. Anonimowy pisze:

    Mam pytanie na marginesie: Co zdrowego i dobrego można zrobić z białej lub czerwonej fasoli? 🙂

    1. Białej w sumie nie jem, a z czerwonej to co robiłam i mogę polecić to jest ciasto lub burger 🙂

  3. Muszę wreszcie zrobić frytki z selera 😉

    1. Pamiętaj, żeby pocięty seler poleżał trochę w przyprawach, które nadadzą mu odpowiedni smak 🙂

  4. .Magdalena pisze:

    Oj takie zdrowe jedzenie to chyba nie dla mnie. Tylko przeczytałam "koktajl wielowarzywny" i jakoś mnie żołądek zabolał 🙂

    Obserwujemy? Daj znać 🙂

  5. Ehhh ostatnio odeszłam od koktajli..a przecież są takie zdrowe!!!! Jakoś nie miałam na nie ochoty…kojarzą mi się bardziej chyba z latem…ale…muszę się przełamać…bo wiem jak mi smakowały…to raz…a dwa…jak już wcześniej wspomniałam są mega zdrowe…

    1. Postaram się przygotować propozycję z rozgrzewającymi koktajlami, ale nie ukrywam, że zimą wolę gorące zupy krem.
      W koktajlach ważne jest połączenie warzyw i owoców, czasami smaki mogą nie odpowiadać. Trzeba po prostu znaleźć swoje smaki 🙂

  6. Uwielbiam Twój blog! ♥ Obserwuję!

  7. Same smakołyki 🙂 Obserwuję również 🙂

  8. Magic World pisze:

    Świetne pomysły, super jadlospis :))
    Klikniesz w linki w nowym poście będę wdzięczna 😉

  9. mmmm ale pyszności♥ Najbardziej zaskoczyły mnie te gofry! Koniecznie muszę zapisać przepis ♥
    Cieplutko pozdrawiam kochana :*
    Może wspólna obserwacja? Ja już obserwuję 🙂
    http://m-grabowska.blogspot.com/

  10. Chętnie skorzystam z tego jadłospisu :* Super blog , będę tu często zaglądać !! Obserwuję :*

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwację oraz propozycję wejść w linki 🙂

  11. Kinga pisze:

    Ale świetny jadłospis. Masz świetnego bloga. Bardzo przydatny i ogólnie bardzo mi się spodobał. Oczywiście obserwuje i było by miło jak byś sie odwdzięczyła jak Ci sie u mnie spodoba.
    Mój Blog – klik!

  12. Makowiec pisze:

    Aż się zrobiłam głodna!! Zaobserwowane!
    http://makowiecart.blogspot.com/

Dodaj komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Instagram @stylowoizdrowo